Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 22.11.2024, 12:41

Зориківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 48
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Коли стають лідерами
Валентина Чубар,
директор Зориківської ЗОШ
І-ІІІ ступенів

Олена Рубан,
заступник директора з ВР
Зориківської ЗОШ
І-ІІІ ступенів

Від експерименту до експерименту
     Стартом для перегляду позицій школи стала її участь 2001 року у Всеукраїнському конкурсі на кращу модель самоврядування. Тоді представлену нами модель визнали однією із кращих. Це нас потішило й надихнуло на подальшу працю. Процес розвитку учнівського самоврядування в умовах сільської школи став предметом дослідницько-експериментальної роботи "Формування творчої особистості засобами учнівського самоврядування". У ході регіонального експерименту, який здійснювався з 2003 до 2006 року, створено проект "Учнівське самоврядування", програму "Хочу бути лідером", розроблено модель випускника школи.
     Результат роботи - оптимальне функціонування розробленої моделі учнівського самоврядування "Шкільна республіка ТЕМП" і ефективна підготовка учнів до самореалізації в дорослому житті. Відповідність випускників створеній моделі ми розглядаємо як показник ефективності діяльності закладу. Життєві досягнення випускників останніх років підтверджують, що набуті ними якості й уміння, які лежать в основі моделі, допомагають їм адаптуватися й досягти успіху в житті.
     Ефективність моделі учнівського самоврядування надихнула нас розпочати новий експеримент із теми: "Формування особистості молодого громадянина України в системі партнерства громади і школи". Експериментально-дослідницька робота проводилася протягом 2007-2012 років. Значення цього експерименту полягає в забезпеченні практичного спрямування діяльності учнів у місцевій громаді.
     Було створено модель партнерства школи й громади, реалізовано комплексно-цільовий проект "Джерело успіху", який об'єднував 7 тематичних проектів:
  • пошуковий "Мій рідний край - легенда";
  • екологічний "Довкілля";
  • народознавчий "Моя земля - земля моїх батьків";
  • волонтерський "Турбота";
  • творчий "Дозвілля школи і громади";
  • інформаційний "Шкільний літопис";
  • спортивний "Здорова дитина - здорова нація".
     Результатом експерименту стало налагодження між школою й громадою взаємовигідного партнерства, яке сприяє розвитку спільноти, зміцненню матеріальної бази навчально-виховного процесу, підвищенню громадської активності учнів, набуттю ними знань і навичок, необхідних для участі в соціально значущих проектах і акціях.

Дослідження нової теми
     Колектив нашої школи оцінює себе як громадсько активний і прагне працювати за моделлю громадсько активної школи. Системна й добре скоординована робота адміністрації школи, педагогічного колективу, учнів, батьків та всієї громади спрямована на те, щоб школа стала освітнім, культурним, громадським ресурсним центром села.
     У грудні 2011 року ми зареєструвалися як громадсько активна школа (ГАШ) в онлайн-базі ГАШ України на сайті Всеукраїнського фонду "Крок за кроком". Це дало змогу знайти однодумців, пересвідчитись у правильності обраного шляху розвитку школи та громади.
     У квітні 2012 року взяли участь у навчально-практичному тренінгу "Міжнародні стандарти якості діяльності громадсько активної школи", який проводився в Луганському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти за сприяння ВФ "Крок за кроком".
     Технологія та інструментарій самооцінювання діяльності ГАШ, з якими ми ознайомились під час тренінгу, допомогли нам визначитись з основними напрямками подальшого розвитку діяльності школи як громадсько активної. Пріоритетом став для нас розвиток лідерських якостей учасників навчально-виховного процесу.
     Беручи до уваги актуальність проблеми, педагогічний колектив школи розпочав дослідження нової теми - "Формування якостей сучасного лідера в умовах сільської громадсько активної школи".
     Мета дослідження - розробити та апробувати модель сучасного лідера в умовах сільської громадсько активної школи.
     Об'єкт дослідження - діяльність лідера й різновікових лідерських груп в умовах сільської громадсько активної школи.
     Предмет дослідження - співпраця учнів, батьків, учителів, громади щодо формування якостей сучасного лідера.
     Гіпотеза дослідження - формування якостей сучасного лідера в умовах сільської громадсько активної школи буде ефективним, якщо:
  • забезпечити системний підхід до створення моделі сучасного лідера;
  • визначити критерії діяльності лідера;
  • упроваджувати в роботі з учнями, батьками й громадою форми діяльності, спрямовані на плекання й розвиток лідерських якостей.
     Відповідно до мети та гіпотези дослідження поставлено такі завдання:
  • ознайомити педагогічних проацівників навчального закладу з вітчизняними та зарубіжними науково-методичними й психолого-педагогічними здобутками з обраної проблеми через систему науково-методичних семінарів;
  • провести експертизу основних внутрішньошкільних нормативних документів: положень про Раду школи, педагогічну раду, батьківський комітет, експериментальний навчальний заклад, а також концепції розвитку школи, статуту шкільної республіки, правил внутрішкільного розпорядку;
  • апробувати міжнародні стандарти якості діяльності громадсько активної школи за критерієм "лідерство";
  • розробити показники до стандарту "лідерство" в умовах сучасної сільської громадсько активної школи;
  • упроваджувати самооцінювання якості діяльності громадсько активної школи за розробленими критеріями.
     Очікуванні результати дослідження
  • закріплення позитивного іміджу закладу;
  • удосконалення професійної майстерності педагогів;
  • сформованість ключових якостей лідера в учнів, педагогів, членів громади;
  • розширення кола послуг. що надає школа;
  • підтримка з боку громади у вирішенні проблем, пов'язаних із матеріально-технічним забезпеченням освітнього закладу;
  • удосконалення системи учнівського самоврядування;
  • формування різновікових лідерських груп для співпраці та взаємної підтримки;
  • демократизація зовнішнього шкільного простору, системи стосунків у школі.
     Колективне лідерство створює внутрішні передумови успіху, стимулює творчу співпрацю всіх учасників навчально-виховного процесу та громади.
     У своїй роботі постійно намагаємося передбачати й прогнозувати можливі результати, осмислювати нові соціально-економічні умови виховання, оцінювати нові тенденції з позицій педагогічної доцільності.




Джерело: http://Управління освітою №6, березень 2012
Категорія: Мої статті | Додав: Zorikivka (21.01.2014)
Переглядів: 591 | Рейтинг: 1.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz